Přestavba motoru Simson na 70 ccm.

Každoročně děláme spoustu úprav motorů Simson na 70 ccm. Jelikož se pořád opakují jedny a ty samé dotazy co a  jak ,připravili jsme si pro Vás stručnou ukázku přestavby z naší dílny.

V první řadě je potřeba si uvědomit,že pokud chci motor předělat na 70ccm nestačí koupit jenom válec, ale je nutné motor kompletně rozebrat.Pvní úprava  je nenávratná, zvětšení otvoru v bloku pro válec.

uprava motoru 70Úprava se dělá v přípravku, musí se dodržet osa válce a kolmost ke klice. Tuto úpravu je dobré přenechat odborníkům.Tuto úpravu provádíme,cena je 400kč)

uprava motoru 70 1

Bloky po úpravě otvoru, ale to nestačí.

uprava motoru 70 4

Po vložení válce do bloků kontrolujeme jak sedí a poznačíme přesahy nálitku bloku pod válcem které je nutné odfrézovat tuční vrtačkou (lépe fortunou s frézičkami) aby do něj nenarážel píst. (výstupky jsou vidět)

blok L

blok P

Jak na pravé tak na levé straně je nutné dobrousit náběhy k přefukům ( obkreslíme si je fixou při nasazení válce na každou stranu), potom nejlépe doleštit aby směs lehce klouzala.

blok s lož.L

blok s lož.P

Bloky motoru osadíme ložiskama.Blok nahřejeme a pod ručním lisem ložiska nalisujeme. Jelikož  jsou tlaky na ložiska větší doporučujeme namontovat všechny ložiska SKF a aby to bylo ještě lepší,není špatné použít na kliku ložiska SKF – 6204Tn9 C3. Jsou to ložiska s plastovou klecí.

blok s těsněním

Do levé půlky vložíme převodovku po kontrole.Pokud najdete počáteční vůli na kole 1.rychlosti ( 44z) určitě je  vymněňte.Pokud zjistíte že na řadící hřídeli je znatelná  drážka od kuliček, vymněňte . Jakákoli deformace aretační pružiny, vyštípané otvory a nebo drážky pod kolem 1. rychlosti u duté hřídele, pryč s tím.Taky je na trhu 5.rychlostní skříň (z Německa za drahý peníz) kterou jsme montovali a odskoušeli jak motoru pomůže. Náš názor je,že efekt není tak výrazný.

A co klika ? Tak minimálně osadit kliku s novou ojnicí,pokud jsou jakkoli poškozené čepy setrváku tak zahodit celou kliku, lépe je osadit  kliku na 70ccm,výroba Taiwan! (ne Maďarsko), ještě lépe je osadit sportovní klikou 70ccm z Německa ( je to taky  klika z Taiwan ale upravená v Něm.) a nebo aspoň sportovní klikou s 50 (taky Německo). Díky výplním se zvětší tlak pod pístem a směs se rychleji přefoukne nad píst.

blok s natahovákem

Pravý blok nahřejeme a pomocí přípravku natáhneme na kliku, stáhneme šrouby (šrouby jenom nové, při dotahování pokud vám uletí hlavička tak můžete znovu rozdělávat a to nestají za to). Vše musí jít lehce protočit, jak klika tak převodovka.

bloks guferem

Klikovku vymezíme na střed, osadíme guferama ( používáme jenom zelené na obě strany). Taktéž vymezíme převodovku a osadíme těsněním s dvoubřitým guferem.

blok spojka kom.

Osadíme primární soukolí, nejlépe  na 70 ccm. Máte potom možnost sekundárním převodem ještě rychlost a nebo sílu regulovat. Taktéž přítlačnou pružinu spojky, pokud né pevnější na 70ccm tak aspoň novou na 50. Kontrola lamel a mezilamel je samozdřejmá, při opotřebení výměna.Také doporučím veškeré pružiny v řazení použít nové.Není potom příjemné když po pár vyjížďkách vám praskne malá pružinka za pár korun a vy musíte rozdělávat celý motor,na těchto věcech se nevyplatí šetřit. Poslední věc je seřízení řazení, jen málokdy to funguje tak že by jste jej nemuseli doštelovat. Seřízení ovlivňuje dořazování rychlostí, nejvíce 1. a 2. rychlosti.

motor bez válce

Klika nám sedí uprostřed,přišroubujeme štefty a dotáhneme.

motor s pístem

Natáhneme píst na ojnici, na vymezení ojnice v pístu použijeme silnější ( a nebo 2 tenké na každou stranu)  podložky na pístní čep. Je to důležité jelikož ojnice u Simsona je vedena vrchním okem, spodní oko ojnice je plovoucí. Samozdřejmě pístní kroužky zabrousit na vůli v zámku 0,3 mm a taky srážíme hranu kroužku z důvodu lehčího záběhu.

motor s válcem 1

Válec je lepší taky mírně upravit a to tak že přefuky, sání i výfuk je nejlépe začistit ( v odlitku válce). Kontrolujeme vyuhlování ojnice. Hlava se osadí nová na 70ccm. V žádném případě se nesmí použít hlava z 50 nebo 60ccm. Píst vám bude narážet do hlavy a vaše práce i peníze můžou být pryč hned při prvním nastartování.

karburátor amalTaky jedna s důležitých věcí je karburátor, bez něj se nedostaví ten zprávný výkon. Tento karburátor Amal který nabízíme se dá namontovat bez úprav na válci, další věc je otryskování podle filtru sání a výfuku. Jeden náš zákazník má dobrou zkušenost s karburátorem BVF  19 N1. Taky karburátor Bing je dostatečnou náhradou.

motor komplet

A je tu kompletní motor nychystaný na montáž. To není ještě vše co potřebujete, změna předstihu, výfuk a hlavně trpělivost při záběhu. Motor je vždy hlučnější než padesátkový,taky nemá takovou životnost, ale síla tam je.

Na závěr by vás asi zajímala cena, ale tu když vám řeknu tak to nebudete ani dělat. Jdou určité věci ošidit tím že tam ponecháte původní díly z padesátky ale jejich opotřebení a následovně větší zatížení vás odstaví.

Veškeré díly které používáme do těchto úprav nabízíme taky na našem eshopu :http://www.motokramek.cz/index.php

 

Motoservis Jakuba běží na systému WordPress | RSS Článků | RSS Komentářů | Přihlásit se